Vőlegény
vígjáték
Szereposztás
-
Papa
- Garas Dezső
-
Anya
- Psota Irén
-
Kornél, gyerek
- Schütz Ila
-
Mariska, gyerek
-
Duci, gyerek
- Káldi Nóra
-
Zoli, gyerek
- Kalocsay Miklós
-
Rudi, fogász
- Haumann Péter
-
Fater
- Gyenge Árpád
-
Lala, hetedik gimnazista
- Tímár Béla
-
Gyengusné, mozizongorista
- Pádua Ildikó
-
Sári, táncosnő
- Gombos Katalin
-
Nusi, táncosnő
-
Pimpi, karmester, Nusi férje
- Körmendi János
-
Édes Baba
- Nagy Béla
-
Pendzsi, kis székely szolgáló
- Szalay Edit
Alkotók
-
Díszletervező
- Szinte Gábor
-
Jelmeztervező
- Mialkovszky Erzsébet
-
Segédrendező
- Turán Róbert
-
Rendező
Színlap
Szerző: SZÉP ERNŐ
Vígjáték három felvonásban
Történik éppen a háború előtt itt Pesten.
Információk
Részlet a Magyar Hírlap 1973. december 19-i számában megjelent kritikából"[...] Nagyszerű alakításokat láttunk. Garas Dezső Csuszik Zsiga alakjában egész lexikonra való ismeretet közöl a figuráról: megidézi az egész réteg magatartását.Azt a reménytelenül is folytonosan feltörésben reménykedő, álbohémségben és linkségben a kelkáposzta-illatú otthonok puszta fenntartását is állandóan végveszélybe sodró "kétes egzisztenciát", azt a bizonyos kávéháztölteléket, aki két koronáért hamisan dominózott (vagy biliárdozott) a nagy kávéházak füstös mélyein, s aki holtbiztos lóversenytippjeivel igyekezett kiegyenlíteni a főpincéreknél a felszaporodott szimplák számláit."[...] Garas mellett Haumann Péter teremt remek alakot a betétkönyvre vadászó kérő, a páciensek jöttére hiába váró fogtechnikus figurájából.[...]Haumann a cinikus-felsőbbséges elutasítástól a dühödt önsajnálatig és a teátrális "drámaiságig" terjedő széles skálán árnyaltan, tehetségesen mutatja be a fogászt, korának igazi gyermekét.Schütz Ila Kornélkának, a menyasszonyjelöltnek szerepében bizonyította be ismét rátermettségét; kitűnően ábrázolta a "váltást": képes volt a bohózati helyzetben néhány pillanatra elhitetni az igazi vágyat, magát a vak, a körülményeket belátni képtelen szerelmet is, meg a keserű, kemény elhatározottságot is, amellyel ki akarja harcolni, minden eszközzel, a maga helyét a nap alatt.Psota Irén Csuszikné képében a sápítozó, sikoltozó, tipegő nagys' asszony figurából absztrakt komédiákba illő alakot formált: mintha torzító optikával fényképezték volna egy hátborzongató filmbohózatban.[...]"