József és a színes szélesvásznú álomkabát 1991.
musical
Szereposztás
-
József
- Paudits Béla
-
Fáraó
- Vikidál Gyula
-
Narrátor I.
-
Narrátor II.
-
Jákob
- Zenthe Ferenc
-
Potifár
-
Potifárné
-
Ruben
-
Levi
-
Naphtali
- Lippai László
-
Isahar
-
Dan
-
Simeon
- Mészáros Károly
-
Asher
-
Zebulon
-
Gád
- Bihari Zoltán
-
Juda
-
Benjamin
- Poör Henrik
- Buczkó Martin
- Arató Balázs
-
Pék
- Lesznek Tibor
-
Pohárnok
- Veszelinov András
Alkotók
-
Díszlet
- Götz Béla
-
Jelmez
- Rátkai Erzsébet
-
Zenei vezető
-
Koreográfus
- Hegyesi Aranka
-
A rendező munkatársa
- Szerednyey Béla
- Tatár Eszter
-
Rendező
Színlap
Dalszöveg:
TIM RICE
Zene:
A. L. WEBBER
Fordította: Blum Tamás
musical két részben
Bemutató: 1991. január 11. Madách Színház
Információk
Részlet a Kritika 1991. márciusi számában megjelent írásból:Webber - Rice József és a színes szélesvásznú álomkabát"Pompás kiállítás, jó tempójú, ötletes rendezés (Szirtes Tamás) és néhány profi alakítás teszi élvezetessé a József és a színes szélesvásznú álomkabát című Webber - Rice produkciót.[...] Szirtes ezernyi ötlettel dúsította fel a játékot, és rendkívül rokonszenvesen bánik velük: gegjeit nem strapálja le, máris behozza a következőt. (Az alvók függőleges ágyba alszanak, a távolból érkező tevekaravánt előbb apró bábukként látjuk, a Fáraó - Vikidál Gyula - napszemüveges tánckarral rock and rollozik, a hét szűk esztendő idején Szerednyey Béla vak koldusként harmonikázik a romos kunyhó tetején stb.) Szirtes ma már abszolút biztosan játszik a musical legkülönbözőbb hangszerein (tánckar, lézer, világítási effektek, bohóctréfák, idézőjelek). Mindezt anélkül, hogy e potpourrival sértené a zenei alapszövetet: inkább elvarázsolja a nézőt totális színházával. És még arra is volt érkezése, hogy a történet mini-tanulságait csipetnyi iróniával érzékeltesse (például azt, hogy a bölcsességhez és igazi emberi tartáshoz meg kell járni a poklokat is).Komoly teljesítmény Paudits Béla Józsefe: tudja, hogy van sugárzása, és ezért nem törekszik alakja műszínezésére. Potifár börtönében énekelt száma megdöbbentően drámai, amit persze a következő percek oldanak, ám enélkül a mélység nélkül elveszne az előadás mélységélessége. Paudits komolyabb, súlyosabb egyéniség lett, és ezzel a figura háttértulajdonságait is fel tudja villantani. Persze, iróniája és játékossága is megmaradt talányos alakításában.[...]"Almási Miklós